Ce mai citesc

September 18, 2016


Scriu postarea aceasta cu o cana de ceai sub nas, a carei aroma este cea de caramel . In ultima vreme am reluat o veche pasiune de-a mea si anume cititul. O pasiune foarte veche, pe care o practicam intens pe vremea cand eram in liceu. Imi amintesc cat de mult mi-a placut atunci 'Crima si Pedeapsa' a lui Dostoievski si cum am citit-o pe nerasuflate. Mi s-a facut dor de momentele acelea in care ma transpun parca in lumea din carte. Mi s-a facut dor sa ma rup de grijile de zi cu zi si sa traiesc ceea ce simt personajele mele preferate. Asa ca m-am pus pe treaba si m-am reapucat de citit.


Momentan citesc si sunt foarte incantata de 'Me Before You' a lui Jojo Moyes. Nu cred ca pana acum am mai citit ceva asemanator, nu am prea fost fana povesti de dragoste, dar aceasta carte are ceva deosebit. Recunosc, am vazut intai filmul si sincera sa fiu, mi-a placut atat de mult povestea, incat am tinut mortis sa citesc si cartea. Probabil conteaza si faptul ca e scrisa in engleza, dintotdeauna am simtit ca suna altfel lucrurile atunci cand le gandesc in engleza :)) Am citit abia jumatate din ea, de obicei seara inainte sa ma pun la somn si uneori in pauzele de masa de la lucru. E o poveste tare frumoasa, o lectura placuta, usor de parcurs si mie personal mi-a starnit interesul si pentru alte carti apartinand lui Jojo Moyes. Stilul in care scrie, in care descrie lucruri, intamplari, mi se pare fascinant. In orice caz, trebuie sa cititi aceasta carte. Eu una, nu ma grabesc sa o termin tocmai pentru ca imi place prea mult.


A fost zilele acestea o reducere de 50% pe Elefant.ro la niste carti selectate, iar eu, bineinteles, am comis-o. Desi mai am acasa inca o carte care isi asteapta cuminte randul si anume 'Ratiune si Simtire' a lui Jane Austen, nu puteam sa ratez oferta celor de la Elefant pentru ca imi doream foarte tare o carte in mod special: 'Barbatii sunt de pe Marte, Femeile sunt de pe Venus' a Dr. John Gray (care nu e in poza, deoarece e la prietenul meu). Eu citesc cartea aceasta in paralel cu 'Me Before You', de fapt m-am apucat de ea inainte sa primesc cartea lui Jojo Moyes si vreau sa spun ca sunt foarte incantata de ea. Am inceput sa o citesc in format electronic, iar cand am vazut oferta am fost sigura ca o voi comanda.


Este o carte care explica foarte bine modul in care gandesc, simt si reactioneaza barbatii, respectiv femeile intr-o relatie. Cred ca e o lectura foarte buna daca iti doresti sa intelegi niste lucruri despre modul de a actiona si a gandi ale partenerului, spuse dintr-o perspectiva impartiala. Desi cartea e scrisa de un barbat, nu am simtit nici o clipa ca ar tine partea barbatilor, ci mi s-a parut ca ofera un set de principii de intelegere a comportamentului ambelor sexe intr-o relatie in cel mai 'curat' si clar mod posibil. Cartea am luat-o pentru prietenul meu, care s-a aratat interesat sa o citeasca.




Ultima carte este 'Memoriile unei gheise' a lui Arthur Golden, o carte despre care am auzit numai de bine asa ca eram super curioasa si a trebuit neaparat sa o iau. Am oscilat intre aceasta si 'Padurea Norvegiana' a lui Haruki Murakami, dar sigur o sa o iau si pe cea din urma dupa ce le citesc pe toate acestea. Ce alte carti mai am pe lista? 'Me After You' de Jojo Moyes, 'Dragoste in vremea holerei' a lui Gabriel Garcia Marquez sau 'Fata din tren' de Paula Hawkins.


Voi ce carti imi mai recomandati? Ce ati citit din ce am mentionat eu aici?

Va imbratisez cu drag

You Might Also Like

5 comments

  1. Trebuie sa citesc si eu "Barbatii sunt de pe..(..)". Ador sa citesc, desi fiind in afara tarii nu am acelasi acces la cartile din Ro. O sa dau totusi o comanda pe Elefant, sa mai strang cateva pe lista de dorinte si pe urma.
    Cum ti-am mai zis, trebuie sa citesti si "After you", completeaza si termina frumos povestea. Eu m-am ferit de cititul in engleza fiindca tind sa analizez fiecare cuvant, chiar daca-l inteleg din context, mie-mi trebuie sinonime si minuni. Insa am citit "After you" si mi-a deschis apetitul si pentru altele. :)
    Pupici si lectura placuta :*

    ReplyDelete
  2. Multumesc mult :* tot am urmarit "After you" pe elefant si pe alte site-uri si tot cu precomanda am gasit-o doar. O sa ma mai uit dupa ea, o vreau musai :*

    ReplyDelete
  3. Faine alegerile tale!!!! Spor la citit!
    Iubesc "Inainte sa te cunosc"...ba chiar cred ca am facut o pasiune pentru Jojo Moyes!

    ReplyDelete
  4. Multumesc mult :*:* tare ma tem ca si eu am facut :)

    ReplyDelete
  5. Jojo Moyes e extraordinara! Tocmai am terminat de citit "ultima scrisoare de dragoste"si vreau sa-ti spun ca nici eu nu sunt fana romane de dragoste, dar acesta e pur si simplu AMAZING, ti-l recomand cu drag!

    ReplyDelete

Copyright © Carmen Bota. Powered by Blogger.