Totul despre curatarea tenului cu ulei

February 20, 2016


Cred ca stiti ca recent am luat una din cele mai importante decizii in ceea ce priveste tenul si anume renuntarea totala la produsele cu ingrediente chimice. Unde am ajuns eu de fapt? Ei bine, am ajuns sa folosesc o singura crema de fata si anume cea cu SPF 50 de la Bioderma, din gama Aquafluide, care momentan mi se potriveste mult prea bine si oricum mai am inca un tub neinceput. Cand va veni timpul, o s-o inlocuiesc cel mai probabil cu Kiss My Face SPF 30 care, lasand la o parte aspectul legat de culoarea alba pe care o ia in contact cu apa, mi s-a parut cam cea mai buna crema incercata vreodata.

Am luat aceasta decizie la inceput de an cand am tras linie si am zis ca mi-a ajuns cu pielea uscata, cosurile aparute din senin in ciuda eforturilor zilnice de a avea un ten impecabil, m-am saturat de sebumul aparut peste zi si mai ales de atatea ingrediente chimice care, de fapt, imi provocau doar neplaceri. M-am confruntat pe final de 2014 cu o multime de cosuri care apareau din bun senin asa ca mi-am zis sa incerc ultima metoda care mi-a mai ramas si anume sa-mi curat tenul de machiaj si impuritati folosind doar un mix de uleiuri, sperand astfel ca tenul meu sensibil se va calma.

M-am inarmat cu o multime de cunostinte si de ponturi preluate de pe internet si o sa va spun pe scurt si voua ce am invatat si, respectiv, cum am pus in aplicare cele invatate. Nu o sa vorbesc despre cantitati si teorie, cred ca sunt o multime de bloguri care detaliaza exact ce inseamna aceasta metoda, eu va spun doar cum am facut. Avand in casa cateva uleiuri, ulei de ricin, ulei din samburi de caise si ulei de jojoba, le-am amestecat in cantitati aproximativ egale intr-un recipient gol de la o crema Nivea Soft. Cantitatea de ulei pe care am obtinut-o nu a fost mare si nici nu am vrut sa obtin o cantitate mare, am vrut doar sa testez metoda cateva zile sa vad cum ma impac cu ea.

In acest sens, in fiecare seara, in prima saptamana, am aplicat acest mix de ulei pe ten si am masat bine de tot tenul, cu miscari blande circulare, fara sa las vreo zona nemasata. Acest masaj cu ulei are rolul de a "topi" machiajul si impuritatile si de a actiona asupra porilor, ajutand la curatarea acestora. Dupa ce mi-am masat tenul timp de 1-2 minute, am aplicat pe ten un prosopel de maini peste care am turnat in prealabil apa fierbinte si l-am lasat cateva secunde sa se raceasca cat sa obtin o temperatura suportabila pentru piele. Prosopul il las pe ten pana cand simt ca s-a racit, iar apoi curat cu miscari blande tenul folosind acest prosopel. O sa vedeti cum ramane pe prosop fondul de ten, mascara, tusul si orice alte produse alti aplicat, dovada ca uleiul si-a facut treaba.

Repet operatiunea cu prosopelul de doua ori, insa pentru alte persoane pe care le-am citit, e suficient si o data. Ramane la alegerea fiecaruia acest lucru. Dupa ce imi curatam tenul, in prima saptamana aplicam si cateva picaturi de ulei de migdale dulci sau de jojoba pentru extra hidratare, dar am renuntat la acest lucru din a doua saptamana si nu mi-am simtit tenul uscat absolut deloc. In prima saptamana, dimineata, foloseam sapunul fara gluten Jason pentru curatarea tenului, insa din a doua saptamana am renuntat si la el si mi-am clatit dimineata tenul doar cu apa calda. Atat. Am ramas la aceasta rutina inca de atunci.

Haideti sa va spun si despre rezultate. Lucrul care m-a interesat cel mai tare a fost sa vad daca uleiurile au efect asupra cosurilor si daca imi provoaca altele noi. Am constatat ca m-a ajutat la vindecarea cosurilor existente inca din primele zile si nu mi-a provocat altele noi. Porii mei de asemenea au fost mult mai curati dupa prima saptamana, comparativ cu metodele de curatare anterioare (demachiant + gel de curatare si, eventual, masca). Dat fiind faptul ca tenul meu s-a curatat foarte bine si acest lucru e vizibil azi astfel incat raman uimita chiar si acum de acest lucru, nu am mai avut probleme nici cu sebumul. Pe ideea ca, daca ii oferi tenului hidratarea de care are nevoie si nu il usuci fara motiv, el nu va mai secreta sebum in exces, nu am mai avut probleme nici cu acest aspect. Pot sa ma machiez linistita dimineata la ora 8, iar seara cand ajung acasa si ma demachiez, in jurul orei 22, tenul arata proaspat.

Din a doua saptamana de utilizare a acestei metode am schimbat si mixul de uleiuri si am combinat 50:50 ulei de migdale dulci cu ulei din samburi de caise, ambele Mayam. Mie-mi plac aceste uleiuri pentru ca imi ofera doza de hidratare necesara si pentru ca nu imi provoaca cosuri. Am sa raman la acest mix de uleiuri, insa voi puteti alege orice alte uleiuri va plac sau chiar si unul singur.

Aceasta este experienta mea cu metoda de curatare a tenului cu uleiuri. Sper ca am raspuns la cateva din intrebarile voastre si daca nu, nu e nici o problema, in sectiunea de comentarii puteti sa ma intrebati orice. Odata cu produsele de ingrijire, am schimbat si produsele de machiaj care, zic eu, au contribuit si ele la starea tenului meu. Am inlocuit fondul de ten si pudra cu fondul de ten Lily Lolo, paleta de blushuri cu blushul Alverde in culoarea Flamingo, iar bronzerul normal cu unul Lily Lolo. Mai raman produsele de ochi si sprancene, dar toate pe rand.

Va pup si aveti grija de pielea voastra!

You Might Also Like

1 comments

  1. Astept sa ne mai spui cum evolueaza si ce uleiuri mai folosesti. Mi se pare foarte interesanta metoda!

    ReplyDelete

Copyright © Carmen Bota. Powered by Blogger.